Sinterklaas

Op zaterdag 25 november 2023 komt
sinterklaas weer naar Ridderkerk

Op zaterdag 25 november 2023 zullen de Sint en zijn Pieten weer in Ridderkerk aankomen. In tegenstelling tot de afgelopen jaren, zullen we hen ditmaal ontvangen aan De Schans, waar de Sint rond 11.15 uur zijn stoomboot zal aanleggen bij de halte van de waterbus. Hier zullen burgemeester Oosterwijk en kinderburgemeester Meike Oosterwijk hen samen met de kinderen en andere bezoekers verwelkomen.

Vanaf de Schans zal de Sint zijn tocht starten richting het Dillenburgplein in Slikkerveer, waar hij rond 12.30 uur zal aankomen. Na dit bezoek gaat de route verder richting het Koningsplein in het centrum. De muziekvereniging Harmonie uit Slikkerveer zal ook dit jaar weer de Sint muzikaal door Ridderkerk begeleiden.

Op het Koningsplein in het centrum begint om 13.00 uur de Kids Mega Pieten Party Sinterklaasshow. In afwachting van de Sint, die zo rond 14.00 uur op het Koningsplein aan zal komen, kan hier dan alvast een feestje worden gevierd! Aansluitend zal Sint een bezoek brengen aan het winkelcentrum hier en is er voldoende tijd om handjes te schudden. Om ongeveer 15.30 uur zal Sint zijn rondgang door het centrum beëindigen.

Houd ook de Facebook-pagina van de SER in de gaten voor de laatste updates en de hele route!

Met dank aan onze sponsoren:
  • Transportbedrijf Groenenboom
  • Van der Valk Ridderkerk