Pinksterweekend

Zaterdag 27 mei, Zondag 28 mei en Maandag 29 mei 2023

Zaterdag 27 mei 2023 starten traditiegetrouw met de Pinkstermarkt. In het centrum van Ridderkerk zullen rond de 250 kramen staan. In tegenstelling tot afgelopen jaar zal dit keer weer gebruik worden gemaakt van de Kerksingel. In de kerksingel zullen diverse oude ambachten te zien zijn.
Daarnaast hebben wij als organisatie de Nederlands Kampioen palingroken uitgenodigd. Naast dat er paling gerookt gaat worden op locatie kan men hier ook een pondje paling kopen. Tijdens de markt zullen er diverse kinderactiviteiten zijn en optredens van de tweemans formatie Los Del Sol.
Markt start vanaf 09.00 uur

Zaterdagavond is er ruimte voor een groot muziekspektakel op het Koningsplein.
Vanaf 19.30 uur zal de band Summerland met hun eerste blok beginnen. Deze band is dezelfde band als afgelopen jaar. Deze band was jarenlang de vaste begeleidingsband van het Mega Piraten festijn.
Daarnaast zijn er optredens van de Rotterdamse volkszanger Perry Zuidam, Guus Meeuwis Tribute, Milène  van der Smissen en Belinda Kinnear.

Zondag 28 mei
Vanaf 13.30 uur gaan we verder met een gezellige muziek matinee op het Koningsplein. Hier zal de band  The Wieners u terug brengen naar de jaren 50 en 60. Met de grote hits en minder bekende nummers van alle oude rock’n’roll helden  zoals Everly Brothers , Buddy Holly, Johnny Cash, Carl Perkins, Chuck Berry, Johnny Burnette en Elvis Presley.

Maandag 29 mei
Maandag hebben we de doorkomst van de Roparun. Alle lopers starten in Enschede vanaf Vliegveld Twente. De groepen die voor de noordelijke route hebben gekozen zullen via het Koningsplein in Ridderkerk richting de Coolsingel lopen. We verwachten de eerste lopers rond 10.00 uur.
Op het Koningsplein zal er vanaf 10.00 uur tot 13.00 uur muziek aanwezig zijn.
Vanaf 13.30 zal de presentatie van deze middag over worden gedragen aan Hessel Wijkstra van RadioNL met zijn Op Volle Kracht Artiestenshow. Tijdens de 4 uur durende show zullen diverse bekende en minder bekende artiesten optreden.  Lijst van artiesten zal later bekent worden gemaakt.

Het programma voor dit weekend ziet er goed uit en alle voorbereidingen zijn gedaan, nu alleen maar hopen op mooi weer.

Werkgroep Pinksterweekend wenst iedereen een mooi pinksterweekend toe.